Monday, January 28, 2013

kota kinabalu in a day

whew... sangat2 penat... sandakan - kota kinabalu - sandakan back to back. malam ni pergi esok balik.. nasib baik jugak la pergi jer driving, balik naik flight, kalau tak mmg tak bangun2 aku tidur.. heheh..

kami bergerak dari sandakan around 620pm, dengan berjenterakan sebuah MyVi 1.5 milik kawan aku, kami pon bergerak dari sandakan. since she postcall, and another one pon seorang gadis jugak, so i decided juz let me drive la. what again aku takut skit kalau perempuan yg bawak. hahah.. lgipon aku mmg suka drive.

the road sgt2 menguji skill memandu, from sandakan till telupid, still ok jalan, walaupun ada beberapa jerawat la, but got one part in telupid , jalan dia mmg teruk belobang2, i guest for 5 km mcm tu. so mmg aku drive ala2 mcm main game dirt 2. (its a popular rally game). 

n then kami sampai ranau, then kundasang. kat kundasang aku paling suka, scenery dia mmg cantik, even at 9pm, disebabkan bulan purnama, so aku dpt nampak the amazingness, greatness, beutifullness of gunung kinabalu. mmg sangat2 cantik. tak dapat nak terjemahkan dengan kata2.n then from kundasang, the road after that, mmg best, so many sharp turns, and thick mist! aku rasa macam dalam movie.. u can only see mist in front of you, even dah bukak fog light,high beam, ko tak nmpak apa2 pon, juz 6-10 meter infront of u je yg u boleh nampak. dua2 gadis yg naek kete ngan aku dah tak jadik tidur, sbb takut. aku plak mmg layan la jalan tu, sbb best, tackling the corners, hearing the tyres screeching.. mmg best... hahahah...

kami sampai kk dalam jam 11 pm.quiet fast right?? aku pon tak sangka boleh sampai seawal tu. apa2 pon, i have to admit, this myvi car is  hell damn a tough car. masih teguh berdiri dengan 4 tayar.hehehe..

malam tu, aku tidur sorang2 kat promenade hotel kota kinabalu, yerla dah tak kawen lagi kan, kalau dah kawen mestila ada gadis yg menemani tidur.. hahah..

the next day, bangun dalam jam 8 pagi (badan sakit2 semua), sambung jalan2 di kk. i went to pasar philipines, merdeka square, bukit bendera, tanjung aru, pastu mall apa lagi satu tu, lupa plak aku apa nama dia. i end up my visit in kompleks sukan kt tanjung aru kot, nama dia, cuz my fren's sister ada pertandingn paintball, so we join her watching the game. then from there, we go straight to the airport to catch our flight at 815pm.


waaa, tak sabar rasanya nak pergi sabah road trip this coming end of february.. sure it will b fun.. a 7 days road trip ..huerm.. best best.. hehehe

ok till then peeps..

p/s: here couple of panoramic kota kinabalu pictures i took from bukit bendera.





No comments:

Post a Comment