Sunday, May 20, 2012

Budak 5 tahun dan pondok yang usang

hehehe.. budak 5 tahun dan pondok yang usang.... actually pondok yang usang tu merefer kepada apartment yang aku baru pindah ni, and budak 5 tahun tu merefer kepada kereta 2nd hand yang baru aku beli and dapat semalam.. wehuuu~ vroom vroom.. hehehe..

actually merupakan satu kepuasan bila dapat sewa rumah sendiri, beli kete, even 2nd hand sekalipun.. actually bila pakai duit sendiri, rasa macam, damn~ aku dah dewasa, makan berak tidur semua aku kene bayar sendiri dah skang, takder lagi FAMA macam dulu.. lolx..

master bedroom@bilik aku
Apartment yang aku duduk ni, dah lama dah rasanya usia dia, tapi takde la lama sgt, im guessing dari segi design, maybe max 10 years? who knows.. hehe.. okayla, ada dua bilik, satu mini kitchen, satu ruang makan, satu ruang tamu, dan dua bilik mandi (satu sangat besar) tapi disebabkan aku duduk master bedroom yang ada toilet kat dalam, so aku pakai toilet kecik je la..bilik aku ada aircondla tuan rumah bagi. masa nak pindah masuk rumah ni, banyak gak nak kene beli, itu la ini la, and i do installed a water jet pump + heater dalam toilet aku, disebabkan tekanan air yg pelan kat apartmnt aku ni.. but so far okayla apartment ni, sesuaila utk org bujang, takpon small family.. and right now, im waiting for a housemate...



ruang tamu - tv takde, tuan rumah anta repair, tapi aku request bagi jela TV plasma baru.. lolx
toilet master bedroom
ruang makan
mini kitchen + pull up bar aku bawak dari ipoh..lolx

my budak..lolx
kete aku plak, setelah aku survey semua kedai2 kete 2nd hand kat sandakan ni, akhirnya hati aku bertaut la kat sebijik kete ni, bukanla kereta mewah, kete biasa je, proton wira SE 1.5 tahun 2007. ni la yg aku rasa masih ok, suspension pon cun lagi, engine pon mengaum lagi, dan tak banyak gegar dan masalah. faham2 la sandakan, jalan lubang2 suatu ketika dahulu.. :)..amik masa dalam 4 hari la uruskan loan segala, sampai la aku dpt kete ni semalam (jumaat).. 

pagi tadi, aku bawak kete ni pi adjust alignment, timing, tukar spark plug baru semua, dan beberapa hal lagi.. tapi sygnye, timing tak dapat di adjust ngn btol, sbb kene pi pusat servis EON gak, memandangkan timing dia nak kene setting pakai computer... haih, kete buruk pon nak pakai computer bagai.. takpe, lain harila aku pi, sbb harini, EON bukak sampai kul 12 je.. aku datang tadi kul 1, so dah tutup... 

paperpon, aku puas hati la ngn kete ni, kene xtra care, memandangkan kete dah lama, so kene slalu aware la..setelah sebulan lebih kat sini, akhirnya settle down gak aku... Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar..

okayla nak tidoq dulu.. besok nak keje... lusa plak oncall.. till then peeps... Salam..

dr3142
adjust alignment



No comments:

Post a Comment