Wednesday, April 4, 2012

At last, penantianku berakhir!! lolx

Pukul 1100am hari ni, tengah2 mandi tibe kedengaran "pon2" eh ke "pin2", camtulah lbeh kurang bunyi van pos laju nye hon kat depan rumah aku.. disebabkan aku masih lagi tgh bersexy2 dalam bilik air, so aku pon menyeru adik aku supaya pi amik surat, aku plak cepat2 selesaikan mndi... "nah utk ko" kata adik aku.. URUSAN PADUKA BAGINDA.. n in my mind "induction!!" yeay!!! tapi jgn seronok dulu, aku pon bukakla surat tu.. n... Yeayyyyyy!!!! sekali lagi... btul aku dpt induction.. akhirnya setelah setiap hari aku menunggu posmen, selepas kecewa sebab tak dpt join first nye induction disebabkan gara2 MMC dan tempat full.. masa kawan2 dpt induction hari tu, aku menunggu surat, sampai tidur kat ruang tamu depan kes tak nak miss posmen nye pasal.. lolx



walaupun mulut menzahirkan  kegembiraan dalam bentuk yeayyy!!!!! tapi dalam hati ni, terzahir pulak "sentaphatimaknak!", sebab ini bermakna, berakhirlah cuti2 rumah ku yang indah, takde bilik beraircond free tak yah bayar, takde lagi makan pagi petang siang malam maghrib subuh oleh Chef paling berkaliber dengan percuma, takde lagi mengadap computer berjam2, dan byk bende lagi la bakal takde... and the most important thing yang membuatkan sentaphatimaknak is, life as Housemanship a.k.a HO.. 

life as an HO: mostly people will say, is a "hell" for a doctor. some might say, "okayla, takderla teruk sangat", n little do said "okay je, santai je aku, rilek2 gaban je".... so, which group will be join by me???
lets hope i get the best for me.. dalam erti kata lain, aku dapat sesuai dengan kemampuan aku, sebab ada kata2, ke hadis, tp utk tak salah, i will juz write it as generally yang mengatakan


"Sesungguhnya Allah hanya akan menguji hambaNya dengan sesuatu yang memang mampu dihadapainya" -- begitulah lebih kurang bunyinye..


wallahualam, till then peeps!

No comments:

Post a Comment